همشهری آنلاین: رباینده هواپیمای خط هوایی ترکیش ایر لاینز بر خلاف آنچه تصور می شد، ظاهراً همدستی هم نداشته است.

به گزارش سی ان ان، "هاکان اکینچی" که بلافاصله پس از تسلیم خود به مقامات پلیس تحت بازجویی قرار گرفته‌است از سال‌هاست مسیحیت گرویده و از سال 1998 به کلیسا می‌رود.

اکینچی ظاهراً در مرداد ماه طی نامه‌ای به پاپ به وی گفته‌است که او به‌عنوان یک مسیحی نمی‌خواهد به خدمت سربازی مسلمانان برود و از وی در این مورد درخواست کمک کرده‌است.

تلویزیون‌های ترکیه که پیشتر اعلام کرده بودند که اقدام به هواپیماربایی به خاطر اعتراض به سفر پاپ به ترکیه صورت گرفته‌است اما اکنون این رسانه‌ها از انجام شدن به موقع سفر پاپ به ترکیه خبر می‌دهند.

مسافران هواپیما که 80 آلبانیایی و 5 ترک و حدود 20 تبعه از کشورهخای دیگر بین آنها هستند، اصلاً متوجه هواپیماربایی نشده‌اند و تنها زمانی که به گفته خلبان به علت مشکل موتور هواپیما به فرودگاهی در ایتالیا رفته‌اند، موضوع را فهمیده‌اند.

ظاهراً آقای اکینچی هنگام پیاده شدن از هواپیما از مسافران عذرخواهی و دلجویی کرده‌است.

هاکان آکینچی متولد 1978 در ازمیر ترکیه است و سابقه جیب‌بری دارد اما در طول این هواپیماربایی هیچ اسلحه‌ای به مسافران نشان نداده و رفتار بدی با آنان نداشته‌است و تنها با استفاده از یک فرصت مناسب خود را به کابین خلبان رسانده و از او خواسته است تا در ایتالیا فرود اضطراری داشته باشد تا سخنانش را به پاپ برساند.

این هواپیمای مسافربری عصر سه‌شنبه [سوم اکتبر/11 مهر] در مسیر تیرانا به استانبول در آسمان یونان ربوده شد و  ساعتی بعد در فرودگاه شهر "برین دیزی" فرود آمد.

کد خبر 5310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز